Mateřská miniškolka Praha 1
Program školky
Naše miniškolka ,,Veselé slůně" průběžně zpracovává, doplňuje a obnovuje vlastní program pro práci s dětmi do tří let a s dětmi předškolního věku.
Řídíme se mottem: ,,Přátelská atmosféra nám pomáhá vidět svět očima, rozumem, i srdcem."
Naši pedagogičtí pracovníci, i vedení zařízení si vytvářejí třídní výchovně vzdělávací plány a programy, dle potřeb dětí a svých představ. Pracují tvořivě, reagují na situace ve třídě, respektují individualitu dítěte a taktéž se snaží spolupracovat s rodiči, i veřejností.
Program obsahuje témata vztahující se k životu ve společnosti, přírodě, ve všech oblastech výchovné práce.
ZÁKLADNÍ SMĚRY VÝCHOVNÉ PRÁCE:
Klademe důraz na:
- vytvoření přátelského kolektivu a radostné atmosféry
- rozvoj prosociálního chování
- rozvoj emoční stránky osobnosti
- estetické zaměření nabízených činností
- prohlubování vztahu ke kultuře a umění
- seberealizaci v oblastech hudebních, pohybových, výtvarných, i dramatických činností - (seznamování se s novými prvky různých oblastí, společné propojování těchto činností)
- vedení dětí k tvoření a přetváření situací, které se dějí kolem nich
- vytváření pozitivního vědomí
- sociálně preventivní činnosti - (nenásilnou formou jsou děti vedeny k socializaci a přípravě na zvládnutí životních situací, do kterých se mohou dostat)
- osvojení základů environmentálního, i multikulturního vzdělávání
- volnost a svobodu při rozhodování dětí o svém volném čase
- prožitkové učení
- učení hrou
- zapojení dětí do činností a her
- projevování rozumových schopností a fantazií
- pracování v kolektivu, individuálně i ve skupinkách
- vzájemnou pomoc, radu
- podporu v samostatnosti
- podporu v kamarádství
- nadání dětí a podporu v jejich talentu
- rodinnou výchovu - (poznávání různých sociálních rolí, které člověk v životě má, naše rodina, můj domov, vztahy mezi členy rodiny, jejich důležitost,...)
- zvyšování odolnosti dětí vůči rizikovému chování, umět se bránit ve styku s cizími lidmi, nebrat do ruky neznámé předměty, apod.
- posilování mezilidských vztahů, vedení dětí ke správnosti a nesprávnosti jednání a jejich důsledků, ke zdvořilému chování, k úctě ke starším lidem, k používání slušných a ,,kouzelných" slovíček
- znalost pravidel v dopravním provozu
- předcházení projevům šikany